خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/05/27 - 12:18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
بیرانوندی با انتقاد از برگزاری آزمون های ورودی مدارس عنوان کرد

نظارت بر مدارس متخلف را تشدید می کنیم

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: برگزاری آزمون ورودی برای مدارس عادی دولتی به معنی ترک تحصیل است و به شدت با آن برخورد می‌کنیم.

محمد بیرانوندی  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به انتقاد مدیرکل آموزش و پرورش تهران مبنی بر برگزاری آزمون ورودی برای ثبت نام دانش آموزان گفت: تقریبا تعداد مدارس از نظر تنوع گاهی به  بیش از 19 مدرسه می‌رسد که هر یک آزمون‌های خاص خود را دارند و علی‌رغم اینکه تلاش کردیم تا اینها را محدود کنیم، هنوز اتفاق خاصی رخ نداده است.



آزمون ورودی برای مدارس دولتی مساوی با ترک تحصیل برخی از دانش آموزان است



نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر قرار باشد که سایر مدارس نیز برای ورودی‌هایشان آزمون برگزار کنند، قوز بالاقوز است چراکه ممکن است محل زندگی خانواده‌ای نزدیک به مدرسه باشد و این آزمون ها امکان تحصیل را از فرزند آنها سلب نماید.



کاملا مخالف برگزاری آزمون ورودی مدارس هستم



رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه بنده کاملا مخالف برگزاری آزمون ورودی مدارس هستم، تصریح کرد: این آزمون ورودی یعنی ترک تحصیل و معنی آن این است که تعدادی از دانش آموزان را به مدارس پایین‌تر ببریم و یا ترک تحصیل کنند که این سخت‌ترین شرایط برای دانش آموزان است؛ با آزمون ورودی مدارس دولتی کاملا مخالف هستیم.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان از این روند جلوگیری کرد، گفت: ما کارهای نظارتی را انجام می‌دهیم و چنانچه بنده به عنوان رئیس کمیته آموزش و پرورش این مسئله را ببینم بدون شک با آن برخورد و نظارت دستگاه‌های نظارتی را تشدید می‌کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 286679
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار